Reis Forum .nl

Peru Reis Forum .nl

LIMA
Door:
Henk P.
- Gast

Datum:
28-05-2006 11:51:48
Voor mijn werk ga ik 4 weken naar LIMA in Oktober 2006.
Ben wel in bezit van een prive chauffeur maar in mijn spaarzame vrije tijd wil ik toch alleen de stad verkennen, zowel overdags als in de avonduren.
Is dit aan te bevelen?

De ervaringen die ik heb met Brazilie is dat je in de avond wel alleen kan lopen maar wel in de straten blijven die goed verlicht zijn.
Ook ben ik met bodyguards de sloppenwijken ingegaan.
Is de situatie in Lima te vergelijken met Brazilie?

B.v.d.

Henk P.
Door:
Marcel
- Gast

Datum:
29-07-2006 09:17:17
In Lima zelf +/- 100x zo erg. Als je met een taxi vanuit 't hotel naar een restaurant wil (200 meter) MOET je een taxi nemen....
Door:
Marcel Kersten
- Gast

Datum:
16-08-2006 21:32:23
ligt er erg aan waar je bent in Lima hoor! Al ben ik een naamgenoot, ben k t verder niet helemaal met Marcel eens. Lima centrum (waar Marcel vermoedlijk op doelt)of nog minder la Victoria, o.k. daar moet je 's avonds maar niet op straat lopen. Maar de meeste andere wijken geen probleem hoor (dwz wél hetzelfde gezonde verstand gebruiken wanneer je in Amsterdam of Rio loopt ). Zeker zoals bv in Miraflores en Barranco , waar het toch veel gezelliger is 's avonds dan Lima centrum kun je gewoon op straat lopen hoor. MAar ook de meeste andere middenklassewijken kun je gewoon rondlopen. Ik heb een paar jaar in Lima gewoond (Magdalena del Mar) en nooit problemen gehad. Ben er in mei jl weer een maand geweest en ook toen niks aan de hand.
Door:
Peter van de Venn
- Gast

Datum:
11-11-2006 17:47:36
Sorry dat ik het zeg maar het voorgaande bericht is voleedige onzin.
Ik woon inmiddels al 4 jaar in Lima en Lima is een vileige stad hoor uiteraard zijn er enkele onveilige wijken, maar over het algemeen kun je je zelf de gehele dag vrij verplaatsen.
Door:
Koh Keleku
- Gast

Datum:
14-11-2006 13:20:11
Je bepaalt vaak zelf of het veilig is voor jou. Niet lopen pronken met dure spullen en geen bagage uit het oog verliezen.
En alhoewel ik me erg aan deze regels hiekd, hebben ze me 2x proberen te bestelen.
Eerste keer was in de buurt v.e. station na een nachtelijke busrit. Na een 2e nachtbus besloot ik op het station te wachten (in Lima) tot er wat meer leven op straat zou zijn. Toen probeerden ze het op het station zelf. Telkens gingen ze in groep te werk en probeerden ze je af te leiden om zo aan je rugzak te geraken.
Het liep gelukkig telkens goed af. Misschien daarom dat ik Peru/Lima niet gevaarlijk wil noemen. Je moet je er gewoon van bewust zijn dat je wat meer rekening moet houden met de mogelijkheid van diefstal/overval in bepaalde zuid Amerikaanse steden.
Maar ik heb NOOIT voor 200m. een taxi genomen.
Door:
Nick Manssens
- Gast

Datum:
13-08-2007 15:10:06
Geachte,

Ik ging van forum naar forum de laatste dagen en soms lijkt het wel of Lima de hel op aarde is!? Als je dit leest zakt de moed reeds in je schoenen voor je op weg gaat !
Het is voor mij moeilijk om dingen in te schatten daar ik nooit in Lima was maar ik kan mij niet van het idee ontdoen dat het probleem van veiligheid in Lima niet erger is dan veel steden op deze wereld of niet soms ?
Ik verblijf eerst een paar dagen in Ancon en dan ga ik naar Lima (San luis,borja)
In totaal een 11 dagen. Ik verwacht eigenlijk een reactie van iemand die het kan weten,"the real life in Lima"
Ik vertrek op 28 oktober van Ams naar Lima,misschien zijn er mensen op dit forum die ook dan vertrekken?!

Groeten,

Nick
Door:
Robert van der Harst
- Gast

Datum:
21-09-2007 09:31:01
Ik denk dat je gewoon logish moet denken en sommige situaties uit de weg moet gaan.
Dus niet alleen om 4 uur 's nachts over straat gaan banjeren en in sommige wijken moet je oppassen(bv. La Victoria).
Ook is het aan te raden om met bevriende Peruanen op stap te gaan,die weten wel waar je moet wezen anders zie je alleen de toeristische plaatsen en er zijn zoveel andere leuke dingen te zien en te doen.
Dus mijn tip:gewoon genieten maar sommige situaties uit de weg gaan.
Door:
Reina Stroobants
- Gast

Datum:
29-03-2008 22:20:10
Hallo,
Kan iemand mij zeggen of de wijk Rimac in Lima veilig is ?? Volgens mij is het één van de oude wijken.
Door:
Reina Stroobants
- Gast

Datum:
30-03-2008 20:45:50
Hallo,
Is er iemand bekend in de wijk Rimac,straat Jiron Maranon, watvoor wijk is dat ??
Is dat veilig als toerist ?? Weet iemand dat??
Door:
Conzo
- Gast

Datum:
31-03-2008 21:23:03
Rimac is overdag min of meer veilig en 's avonds absoluut niet. Ik kom vaak in Rimac, omdat ik er familie heb wonen. Rimac is een volkswijk met een hoog criminaliteitsgehalte.

Met name de brug tussen Lima en Rimac is zeer omveilig, omdat er veel erg arme mensen onder de brug wonen. Het is af te raden daar alleen rond te lopen. Neem een taxi naar Rimac en ga direct naar de plaats waar je zijn moet. 's Avonds kan het moeilijk zijn om een taxi te vinden te verder gaat dan Lima.

Overigens is het niet zo dat je direct in elkaar geslagen wordt. Mij is nog nooit iets gebeurd. Maar ik heb wel veel misdrijven gezien (met name bij rijdende auto's de ruiten in slaan om er bagage uit te halen.)
Door:
Reina Stroobants
- Gast

Datum:
31-03-2008 22:39:58
Hallo Conzo,
Ik ben blij voor de vlugge reactie op mijn vraagjes. Dus jij hebt daar familie wonen zeg je. Wel, het zit zo, ik ben op zoek naar de vader mijn kinderen, die willen hem graag leren kennen , hij is van Lima Rimac en woont op de Jiron Maranon, ik heb hem in Belgie leren kennen maar hij is niet kunnen in Belgie blijven en terug moeten gaan naar Peru. Hij is in april 1994 terug naar Peru gegaan. Ik heb nog zijn adres, verleden jaar heb ik geschreven maar kreeg geen reactie, maar de kinderen willen nogmaals zelf schrijven. Het zou kunnen dat hij er niet meer woont of zelf getrouwd is of weet ik veel. Ik heb verleden jaar naar het consulaat Peru gebeld maar ik vond dat die nogal een lakse houding aannamen om verder te zoeken.
Is daar misschien een bevolkinsregister waar ik hem kan vinden. ???
groetjes
Door:
Conzo
- Gast

Datum:
01-04-2008 03:58:13
Hoi Reina,

Een bevolkingsregister, weet ik even niet zo. Maar ik ken wel iemand die heel veel mensen kent in Rimac, mogelijk is er via via wel aan informatie te komen (Rimac is een groot dorp). Misschien is het een goed idee om je te registreren op het volgende forum:
http://peru.forum2go.nl

Daar krijg je na registratie een persoonlijke mail, stuur mij vervolgens een persoonlijke mail via het interne mail systeem (gebruikersnaam Conzo) en laat weten wie je zoekt, hoe hij heet etc. Dan ga ik het navragen.

Deze omslachtige manier (via het andere forum) is nodig, omdat dit forum geen pm heeft en het posten van persoonlijke info op internet lijkt me niet zo'n goed idee.
Door:
Reina Stroobants
- Gast

Datum:
01-04-2008 12:43:42
Hallo Conzo,
Ga dat zeker doen, ik heb ook nog een telefoonnummer van naaste familieleden van hem , die moeten over hem wonen, ik heb daar ook naar gebeld maar daar zeiden ze dat ze hem niet kenden, zou kunnen natuurlijk dat hij geen contact meer met ons wil. Dat telefoonnummer kan ik dat laten opzoeken van wie dat is ??
Bedankt in iedergeval voor de info.
groetjes
Door:
Florian
- Gast

Datum:
15-04-2008 15:11:23
Hola Amigos

Ik ga in Aug of Sept voor 14 Maanden naar Lima. Ik denk dat ik in San Isdro ga wonen, nabij de golfbaan (volgens mijn Manager).

Zelf was ik al een keer in Lima, erg bruisende stad. Hoe is San Isidro?
En waar is het beste nachtleven?

Verder nog een vraagje..... Is er een actieve Nederlandse gemeenschap in Lima? Op het moment woon in in Franfurt Main en daar hebben we sinds kort een nederlandse club (nouja we drinken af en toe een biertje, vooral jongens van KLM en ABN).

Zoniet, waar wachten we op..... neem ik iig de oranje bitter mee in Sept08.
Door:
LC
- Gast

Datum:
06-05-2008 00:12:40
Ik ben van plan om vanaf sept-okt 2008 in lima te wonen. Op dit moment ben ik er op vakantie en familie bezoeken.
Ik ben van plan om in een van de top restaurants van lima te werken als kok. Ik heb in NL ervaring in goede restaurants (waaronder 3 jaar michelinster). Ik probeer uit te vinden hoeveel een kok hier in een goed restaurant ongeveer verdient. Ik verwacht geen salaris naar NL´se maatstaaf, maar probeer een inschatting te maken met oog op andere kosten levensonderhoud.
Iemand met een antwoord?

Groetjes LC
Door:
Florian
- Gast

Datum:
16-05-2008 07:37:34
Hoi LC

Probeer het eens op
peru.prikpagina.nl/

Deze site is redelijk dood.
Sorry verder kan ik je niet helpen.
Door:
Susan
- Gast

Datum:
16-05-2008 18:55:49
LC,

Er is ook een mailgroep/forum via www.expatperu.com, daar zitten veel buitenlanders op die in Lima wonen. Daar kun je vast actuele info krijgen.

Succes!
Door:
Bas
- Gast

Datum:
21-05-2008 16:51:32
Hoi Florian,
San Isidro is voor de wat beter gesitueerden. Velig, rustig en een beetje saai. Overdag is het er druk (vanwege alle kantoren). 's Avonds is het vrij doods. Uitgaansleven is meer in Miraflores en Barranco. Zie ook de info op www.reisinfoperu.nl .
Door:
Bas
- Gast

Datum:
21-05-2008 16:54:28
Hoi Reina,
Waarschijnlijk ben je er al achter gekomen, maar voor alle zekerheid: op de website van Telefonica kun je gewoon opzoeken op wiens naam een bepaald nummer staat: www.telefonica.com.pe/ . Je voert het nummer in en klaar.
Succes met je zoektocht!
Door:
Reina Stroobants
- Gast

Datum:
25-05-2008 02:06:09
Hallo Bas,
Dank voor de website die je mij doorstuurde maar ik heb reeds enkele malen geprobeerd om het nummer te vinden van welke abonnee dit is of was, maar geen succes. Nochtans ik weet dat het nummer bestaat. De website van de telefoon kende ik reeds.
groetjes

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0